Wróżymy tylko osobom pełnoletnim - REGULAMIN PRÓŚB O WRÓŻBĘ - Kliknij i przeczytaj koniecznie!

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oczy- potrawy polepszające wzrok.
29-11-2018, 02:04:23 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2018 02:06:11 przez Zuzu59.)
Post: #1
Oczy- potrawy polepszające wzrok.

Córka moja ma dużą wadę wzroku, a nie lubi marchewki (znaczy zazwyczaj nie chce jej jeść). Poszukuję różnych produktów spożywczych, które mogą pomagać jej oczom.


_____________________________________________________

Żółtko jaja to świetne źródło luteiny i zeaksantyny, a także cynku – substancji, które dbają o dobrą kondycję oczu. Jeśli chcesz mieć lepszy wzrok, powinieneś jeść jedno jajko dziennie.

Obawiasz się o poziom cholesterolu? Nie musisz się martwić, ponieważ najnowsze badania wykazały, że jajka wcale nie są tak szkodliwe, jak wcześniej sądzono. Według Światowej Organizacji Zdrowia możemy jeść 10 jaj tygodniowo.

Dzięki dużej zawartości witaminy E migdały mogą hamować proces zwyrodnienia plamki żółtej.

Jedna garść tych orzechów zapewni ci połowę zalecanej dawki witaminy E na cały dzień. Jeśli chcesz zadbać o swój wzrok, sięgnij również po pistacje. Spośród wszystkich rodzajów orzechów, to właśnie pistacje uważane są za najlepsze dla dobrego widzenia. Małe, zielone orzechy zawierają luteinę, zeaksantynę i witaminę E.

Tuńczyk, łosoś, makrela, sardynki i pstrąg są bogate w kwas DHA, który znajduje się też w siatkówce oka. Badania wykazały, że niski poziom DHA może wywoływać zespół suchego oka. Właśnie z tego powodu, należy często przyrządzać ryby na obiad.

polecamy łososia – zawiera kwasy omega-3 oraz witaminę D, które pozytywnie wpływają na stan wzroku.

Posiłki z małą ilością tłuszczów trans i utwardzonych zapobiegają chorobom siatkówki. Wiele badań wskazuje, że dieta śródziemnomorska (oparta na warzywach, rybach i zdrowych tłuszczach) jest najlepsza dla zdrowia naszych oczu.

Zawsze wybieraj oliwę z oliwek extra vergine, która ma najwięcej antyoksydantów.

Pomidory zawierają likopen, który hamuje zwyrodnienie plamki żółtej, co często jest przyczyną utraty wzroku u starszych osób. Poza tym pomidory są bogate w witaminę C, która również chroni wzrok.

Najwięcej likopenu jest w przetworzonych pomidorach, czyli takich, które przeszły obróbkę termiczną - zostały ugotowane lub upieczone. Aby zwiększyć wchłanialność likopenu ze świeżych pomidorów, jedz je zawsze w towarzystwie oliwy z oliwek.

Borówki to bomby antyoksydantów i jeden z najzdrowszych produktów dla oczu. Są źródłem witamin A i C, a także cynku. To właśnie cynk może powstrzymać rozwój kurzej ślepoty i pozwala oczom przystosowywać się do widzenia w ciemności.

Dodatkowo witamina E z borówek zapobiega zaćmie.

https://portal.abczdrowie.pl/6-produktow-na-dobry-wzrok/7


Co jeść, aby mieć dobry wzrok?

Szpinak
Jeden kubek szpinaku zawiera 20 mg luteiny i zeaksatyny, które chronią oczy przed wystąpieniem zwyrodnienia plamki żółtej i katarakty. Podobne działanie ma kapusta włoska i rzepa.

Produkty pełnoziarniste
Brązowy ryż, pełne ziarno owsa, pieczywo i makaron pełnoziarnisty obniżają aż o 8 proc. ryzyko wystąpienia zwyrodnienia plamki żółtej, które normalnie wzrasta wraz z wiekiem. Produkty te posiadają niski indeks glikemiczny i właśnie z tym faktem specjaliści wiążą ich dobroczynny wpływ na wzrok.

Orzeszki ziemne
Orzeszki ziemne są bogatym źródłem witaminy E, która odżywia i chroni oczy przed uszkodzeniami spowodowanymi działaniem wolnych rodników. Hamują również rozwój katarakty oraz związanego z wiekiem zwyrodnienia plamki żółtej.

Ostrygi
Zjedzenie 3 ostryg zapewnia dzienne pokrycie zapotrzebowania na cynk, który jest istotny w prawidłowym widzeniu nocą. Pomaga także chronić siatkówkę oka, wspomagając produkcję melaniny, do której niezbędna jest również witamina A. Z kolei niedobór tego pierwiastka powoduje zaburzenia funkcji gałki ocznej.

[color=#006400]Papryka[/color]
Papryka oraz inne warzywa, a także owoce bogate w witaminę C, działają dobroczynnie na stan naczyń krwionośnych w gałce ocznej. Ich spożywanie może chronić przed wystąpieniem zaćmy, zwanej inaczej kataraktą.

Łosoś
Łosoś i inne ryby bogate są w kwasy tłuszczowe omega-3 (dwa typy: kwas dokozaheksaenowy, kwas eikozapentaenowy), które chronią przed występowaniem zaburzeń funkcji wzroku. Ich brak może powodować zespół suchego oka.

Morele
Owoce te bogate są w beta-karoten, który zostaje przekształcony przez organizm w witaminę A. Ta z kolei wpływa na poprawę widzenia po ciemku i zapobiega występowaniu katarakty. Innymi źródłami beta-karotenu są marchewka i słodkie ziemniaki.


Jajka kurze

Jajka kurze również zawierają luteinę i zeaksantynę. Działają więc podobnie jak kapusta włoska czy szpinak, zapobiegając występowaniu chorób oczu.

Nigdy nie mówiłam, że jestem normalna.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Zacytuj ten post w odpowiedzi



Odpowiedz