Forum ezoteryczne | ezoteryka | ezoTop.pl
Pomoc dla naszych oczu. Cwiczenia. - Wersja do druku

+- Forum ezoteryczne | ezoteryka | ezoTop.pl (http://ezotop.pl)
+-- Dział: Ezoteryka (/forum-8.html)
+--- Dział: Medycyna i kosmetyka naturalna (/forum-123.html)
+---- Dział: Medycyna naturalna (/forum-286.html)
+---- Wątek: Pomoc dla naszych oczu. Cwiczenia. (/thread-7324.html)


Pomoc dla naszych oczu. Cwiczenia. - Boji - 26-05-2013 21:30:11

[Obrazek: images?q=tbn:ANd9GcQp2K0zG_3O1OpAEk8aqoP...XkKptNl5sU]

Z biegiem czasu u kazdego z nas nastepuje pogorszenie wzroku.
Nie kazdy jednak wie, ze oczy maja zdolnosc do regeneracji
i wzmacniania sie dzieki okreslonym cwiczeniom.
Wzrok mozna cwiczyc poprzez co – doprowadzic do pelnej funkcjonalnosci.
Wykonujac cwiczenia, nalezaloby konsultowac to z lekarzem.
Diagnoza jest w sumie najwazniejsza sprawa.

"Zaburzenia wzroku to pierwsze oznaki starczej nadwzroczności.
Nie denerwuj się jednak, bo to nie żadna choroba.
To efekt stwardnienia soczewki, która traci elastyczność
i nie może odpowiednio się przekształcić, by umożliwić widzenie z bliska."

Jednym z najlepszych cwiczen, jakie mozemy stosowac,
by poprawic zdolnosc widzenia jest :

Taraka, czyli czarny punkt.
[Obrazek: 4397_1263301176.jpg]

Cwiczenie, które daje wytchnienie oczom, a także wycisza umysł i uspokaja ciało.
Wpatrujemy się w czarny punkt (o średnicy 4,5 cm) umieszczony powyżej poziomu oczu,
w odległości od nich 1–1,5 metra. Wpatruj się w czarny punkt bez wysiłku.
Skoncentruj się na swobodnym wdechu i wydechu.
Takie ćwiczenie w Indiach należy do zestawu praktyk jogi.
Ćwicz 10 minut.
Możesz zacząć od 2–3 minut i stopniowo wydłużać czas ćwiczenia, aż do 10 minut.
/źródło:magazyn Wróżka/


Palming

[Obrazek: images?q=tbn:ANd9GcQ7bbTfASD1c3DOI3RxaPN...61NnrbOzow] [Obrazek: images?q=tbn:ANd9GcR4RqK_ddK0_IjojdfyLLi...1ifgoviYPw]

Pocieraj mocno dłonie przez kilka sekund tak, aby je rozgrzać.
Następnie zrób z dłoni miseczki ale palce (poza kciukiem) trzymaj prosto. Nałóż palce jednej dłoni na drugą.
Tak złożone dłonie przyłóż do oczu (bez ich dotykania czy uciskania) i obserwuj ciemność.
Palce spoczywają na czole. Łokcie możesz oprzeć na stole, głowa jest pochylona.
Rozluźnij sie i zrelaksuj, oddychaj spokojnie. Nie zatykaj nosa.
Ćwiczenie to jest zwykle nazywane palmingiem. Wykonuj je przez przynajmniej 3 minuty a zobaczysz dużą różnicę w jakości widzenia. Kolory będą bardziej wyraziste. Po zakończeniu kilka razy pomrugaj oczami.

Wizualizacja ruchomych obiektów.

[Obrazek: zegar.gif]

Zamykaj i otwieraj powieki co kilka sekund.
Kolistymi ruchami delikatnie masuj powieki.
Pamiętaj aby mieć czyste rece. Nie uciskaj oczu.
Wyobraź sobie, że przed tobą znajduje się ogromny zegar
(oczywiście nieelektroniczny, z tradycyjną tarczą).
Wpatruj się przez kilka sekund na godzinę 12 a potem zgodnie z ruchem wskazówek zegara na 1, 2 i tak dalej, a następnnie z powrotem.
Głowa ma być nieruchomo.
Zataczaj wzrokiem maksymalnie duże okręgi bez poruszania głową.
Możesz także wizualizować sobie z zamkniętymi oczyma inne ruchome sceny,
jak np liście pędzące na wietrze, przejeżdżające samochody czy ludzi na joggingu.
[Obrazek: 229.gif] . [Obrazek: 229.gif]
Akomodacja

Siedząc np. przy komputerze, co jakiś czas skupiaj uwagę na jakimś odległym punkcie np.
za oknem. Chodzi o poprawę nastawności wzroku przez częste zmienianie perspektywy. Pomaga to znacznie odciążyć te mięśnie oka, które w trakcie dnia ustawiają ostrość wzroku na określonych odcinkach (np. na krótkie dystanse). Czesta zmiana ogniskowej bardzo pomaga w utrzymaniu zrelaksowanego, rozluźnionego oka.


Rysowanie i obrysowywanie.

Rysuj oczami kwadraty i inne figury geometryczne. To ćwiczenie możesz także robić w wersji z zamkniętymi oczami. Możesz także na bieżąco ćwiczyć oczy , “obrysowujac” wzrokiem kształty przedmiotow obecnych dokoła ciebie. Warto wyrobić sobie nawyk “patrzenia” na przedmioty ogarniając je w całości, zamiast tylko skupiać się na środkowym obszarze.
Intensywniejsze ćwiczenia kończ zawsze palmingiem.


Dla zainteresowanych problemem, chcacych sobie dopomoc, polecam z pelnym przekonaniem ksiazke
Bates H. William – Naturalne leczenie wzroku bez okularów.

Bates stwierdził, że dobrze ześrodkowany wzrok, to dobrze ześrodkowany umysł.
Dobry wzrok to także wzrok zrelaksowany.
Mając takie właśnie “dobre spojrzenie” na pewno możemy nie obawiać się żadnych chorób,
czy to umysłowych, czy to cielesnych, bowiem każda choroba bierze swój początek z umysłu.

Ciekawym i jakże nowatorskim wątkiem w pracach Bates’a było odkrycie wzajemnych powiązań ciała, umysłu, pamięci i wyobraźni, możemy stwierdzić, że posiadamy (w przypadku wady wzroku) “program” niewłaściwego używania zmysłu wzroku.
Tak, tak, całego zmysłu, a nie tylko oka.

Rzecz, która teraz u progu XXI w zaczyna docierać do naszej świadomości, została następująco zdiagnozowana przez Bates’a: “napięcia wzroku i wynikająca z niego wada refrakcji, jest tylko zewnętrznym przejawem napięcia umysłowego”.

http://zenforest.wordpress.com/tag/wzrok/

[Obrazek: images?q=tbn:ANd9GcRqJnL-r8jHAvu4uLAa_kc...7Zpg4_vE8_]



RE: Pomoc dla naszych oczu. Cwiczenia. - Boji - 27-05-2013 15:57:48

Postaram sie podac inne przyklady "cwiczen oczu",
siedzimy przeciez tyle przed compem, ze az strach !!!

Wodospady lez.

To cwiczenie jest bardzo pomocne w przypadku suchych oczu.
Mozesz pobudzac oczy do produkcji lez przez mocne mruganie (zaciskanie).
Nastepnie mrugaj oczami normalnie kilka razy i znowu zaciskaj.
Powtorz kilka razy.


[Obrazek: wodospad.gif]